Saturday, April 16, 2011

FOLYTATÁS

Sziasztok!


Az előző bejegyzésemet szeretném folytatni, melynek témája még mindig a kegyelem. Jelzem, hogy még mindig csak a Római levél 1. fejezetének 7. versénél tartunk, ennek is a második felénél, amely így szól: "Kegyelem néktek és békesség Istentől, a mi Atyánktól és az Úr Jézus Krisztustól. (Róma 1, 7)"

Az Efézusi levél 2. fejezetének 8. versében olvashatjuk, hogy a kegyelmet ajándékba kaptuk.


"Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; ..." (Efézus 2, 8)


A kegyelem, Isten kegyelme irántam és irántad, amely Jézus Krisztus minden vércseppjében ki lett fejezve irántam és irántad. A békesség is Isten békessége. A kegyelem vércseppjei által minden bűnöm el lett törölve. A te bűneid is el lettek törölve a kegyelem vércseppjei által, ha hiszed ezt. Ennek köszönhetem én is, te is azt, hogy Isten megbocsátott hit által. Jézus értem és érted kinyújtott, átszegzett keze, Isten keze, amelyet békességre nyújtott ki felém és feléd, ha hiszed.


A filippieknek írt levél 4. fejezet, 7. versében olvashatjuk, hogy a békesség az Istené:


"És az Istennek békessége, mely minden értelmet felül halad, meg fogja őrizni szíveiteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban." (Filippi 4, 7)


Az Atya Istennek és a Fiú Istennek van békessége. Mivel nekem, neked nincs békességünk, ezért adja nekem, nekünk az Ő békességét. Mivel nekem, neked nincs kegyelmünk, ezért a kegyelmet is attól kaphatjuk, akinek van, azaz az Atyától és a Fiútól. Amikor kegyelmet és békességet gyakrolok, gyakorolsz valaki felé, akkor nem az enyémet, nema tiedet adod, hanem Istenét. Miért mert az Ő kegyelme és az Ő békessége van bennem és lehet benned is ha hiszed. Nem az enyém, nem a tiéd, hanem az Istené bennem és benned.


Csak és kizárólag azt a kegyelmet és békességet adhatom tovább, amit én kaptam. Miért, mert nekem sem lenne, ha nem kaptam volna. Hogyan adhatom tovább? INGYEN, AJÁNDÉKBA, FELTÉTEL NÉLKÜL, NEM KÖLCSÖN, HANEM ÖRÖKBE. Miért? Mert én is ingyen, ajándékba, feltétel nélkül kaptam, és nem kölcsön, hanem örökbe.


Isten kegyelme és békessége benned is életre kelhet kedves barátom. Csak hidd, hogy JÉzus Krisztus érted kiontott vére minden bűnödet eltörölte. Hidd, hogy Jézus Krisztus átszegzett keze, Isten megbocsátó keze, amit békességre nyújt feléd.


Isten szentségét, békességét, kegyelmét emberi ész fel nem foghatja, de hiheti. Az benne az ajándék, hogy hihetsz egy olyan Istennek, aki emberi ésszel felfoghatatlan, de csak azért alkotott meg téged, hogy szerethessen, beszélgethessen veled, élvezhesd az Ő szeretetét irántad. Isten kizárólag azért alkotott, meg téged, mert életed minden mozzanatában meg akar téged ajándékozni, el akar téged ragadtatni az Ő szerelmével, békességével.

Ne félj hinni abban az Istenben, aki emberi ésszel felfoghatatlan, de mindennél és mindenkinél jobban szeret téged.


Isten kegyelme és békessége éljen benned, minden mozdulatodban!


Áldás, Orsi





No comments:

Post a Comment