Wednesday, April 6, 2011

A KEGYELEM EVANGÉLIUMA 3

Sziasztok!


Szeretném folytatni ott, ahol legutóbb abaahagytam. Mielőtt áttérnék a Római levél 1. fejezetének 6-7. verséhez, csak szeretném, ha emlékeznénk, hogy ki is az a Pál, és mivel lett megbízva. Emlékeztetőként, hadd idézzem újra a Római levél 1. fejezetének 1. versét:


Pál, Jézus Krisztusnak szolgája, elhívott apostol, elválasztva Isten evangyéliomának hirdetésére. (Róma 1, 1)


Itt láthatjuk, hogy Pál Jézus Krisztus szolgája. Arra lett elhívva, hogy apostolként hirdesse az Isten evangéliumát. A 2. versben olvashattuk, hogy ez az az evangélium, amit Isten már régen megígért a prófétái által. Azt is láthattuk, hogy az Isten evangéliuma, a kegyelem evangéliuma. Az előző bejegyzésemben olvashatjátok, hogy mi a kegyelem evangéliuma. Az 1. vershez nagyon szorosan kapcsolódik a 6. vers, és majd azt is leírom, hogy miért, de megemlítem az 5. verset is, hogy teljes legyen a kép:


A ki által vettük a kegyelmet és az apostolságot a hitben való engedelmességnek okáért, minden pogányok között, az ő nevéért; Kik között vagytok ti is, Jézus Krisztusnak hivatalosai: ... (Róma 1, 5-6)


A 4. versben láttuk, hogy Jézus Krisztus az Isten fiának bizonyíttatott.


Az 5. versben látjuk, hogy Ő általa vettük a kefyelmet és az apostolságot. Miért, azért, hogy engedelmesek legyünk a hitben. Hol? Minden pogányok, azaz az egész világ előtt. Kinek a nevéért? Annak a nevéért, aki az Ő feltámadása által Isten Fiának bizonyíttatott.


Itt jön be a 6. vers. Azt látjuk, hogy az 5. versben, mindezeket Pál írta magáról, és azokról, akik az Ő apostol társai. A 6. versben viszont egyértelműen kihangsúlyozza Pál, hogy nem csak ő lett elhívva arra, hogy az Isten evangéliumát hirdesse. A 6. versben Pál T/2-ben beszél, azaz mindenki máshoz, és személyesen hozzánk is, akik olvassuk az Ő levelét.


Ez alapján a vers alapján Pál nevének a helyére behelyettesíthetem a saját nevemet is, hiszen Pál hozzám is szól. Erre a Szent Lélek egyértelműen rávilágít.


Szóval, az 1. vers alapján, nem csak Pál, hanem én is arra lettem elhívva, kiválasztva, hogy az Isten evangéliumát, a kegyelem evangéliumát hirdessem az embereknek. Azt az evangéliumot, amit Isten már régen megígért az Ő prófétái által. Arra lettem kiválasztva, hogy annak a nevét hirdessem, aki az Ő feltámadása által Isten Fiának bizonyíttatott. Ez a valaki Jézus Krisztus, ő általa vettem a kegyelmet a hitben való engedelmességre, minden pogányok között, azaz a világban. Kinek a nevéért? Annak a nevéért, aki a feltámadása által Isten Fiának bizonyíttatott, azaz Jézus Krisztus nevéért.


Itt jön be, amit örömmel hangsúlyozok minden alkalommal, számodra is kedves barátom, aki még nem részeültél a kegyelem evangéliumának öröméből. Jézus Krisztus neked is lehetőséget nyújt arra, hogy a te örömöd is teljes legyen , és hidd, hogy:


Eszetekbe juttatom továbbá, atyámfiai, az evangyéliomot, melyet hirdettem néktek, melyet be is vettetek, melyben állotok is, A mely által üdvözültök is, ha megtartjátok, a minémű beszéddel hirdettem néktek, hacsak nem hiába lettetek hívőkké. Mert azt adtam előtökbe főképen, a mit én is úgy vettem, hogy a Krisztus meghalt a mi bűneinkért az írások szerint; És hogy eltemettetett; és hogy feltámadott a harmadik napon az írások szerint; ... (1 Korinthus 15, 1-4)


Ez lehet a te örömed is kedves barátom, aki még nem tetted magadévá a kegyelem evangéliumának örömét. A kegyelem evangélium öröme a tiéd is lehet, ha mindezt hittel elfogadod, amit ebben a néhány versszakban ide idéztem neked.


Miután elfogadtad a kegyelem evangéliumát és annak örömét, te is bátran emlékezhetsz arra, hogy te is ki lettél választva arra, hogy az Isten kegyelmi evangéliumát hirdesd mindenkinek. Azt az evangéliumot, amit Isten már az Ő prófétái által megígért. Azt az evangéliumot, ami Jézus Krisztus halálból való feltámadása által lett teljessé. A halálból való feltámadása által Isten fiának bizonyíttatott. Azzal, hogy Krisztus feltámadt a halálból legyőzte a bűn átkát, a halált. Azt az állapotot, ami az embert örökre elválasztja Istentől. Ha hiszed, hogy mindez személyesen érted is történt, akkor menj, és hirdesd bátran és örömmel, hogy az egész világ tudja meg, hogy ki az a Jézus Krisztus, és mit tett!


Légy áldott kedves barátom, Orsi

No comments:

Post a Comment