Monday, May 16, 2011

ELKÖTELEZŐDÉS

Sziasztok!


Ahogy ma tovább tanulmányoztam a Római levél 1. fejezetét, a 14-16. versekben az Úr olyan valamit mutatott, ami ledöntött a lábamról.


Mielőtt kifejteném, lássuk mitír ez a három versszak:


Mind a görögöknek, mind a barbároknak, mind a bölcseknek, mind a tudatlanoknak köteles vagyok.

Azért ami rajtam áll, kész vagyok nektek is, akik Rómában vagytok, az evangéliumot hirdetni.

Mert nem szégyenlem a Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek idvességére, zsidónak először meg görögnek. (Róma 1, 14-16)


Miután elolvastam ezeket a verseket egyenként, a következőket mondta nekem a Szent Lélek:


Krisztus, elkötelezte magát Pál mellett akkor, amikor úgy döntött, a kereszten mindent felvállal érte, mindent odaad érte. Jézus NEM ADTA FEL Pálért, hanem a halálig, sőt a halál utánig kitatott a döntése mellett, amivel elkötelezte magát Pál mellett.

Miután Jézus feltámadt a halálból, és felment a mennybe, leült az Atya jobbjára. Majd kiment Pál elé a Damaszkuszi útra. Az elé az ember elé ment ki, aki mellett elkötelezte magát, annak ellenére is, hogy Pál mindaddig üldözte Őt. Itt nem pusztán csak Jézus és Pál találkozásáról van szó.

Jézus túllátott azon. Nem csak Pál mellett kötelezte el magát, hanem Pált arra választotta ki, hogy eljusson az üzenet, az evangélium azokhoz, akik mellett Krisztus szintén elkötelezte magát a kereszten.

Pál, akit Jézus kiválasztott az evangélium hirdetésére, viszonozza ezt a teljes elköteleződést, azaz odaszánást. Pál, itt a 14. versben felsorolja kiknek köteles még, azaz kik mellett van még elkötelezve.

Az elköteleződés, a Krisztus vére, az Új szövetség vére, amiről Jézus tanítványainak is beszélt.


Jézus, viszont nem csak a tanítványai mellett, nem csak Pál mellett kötelezte el magát. Nem csak a tanítványaival, nem csak Pállal kötött szövetséget arra, hogy az Ő evangéliumát hirdessék.


Minden elköteleződésnek, odaszánásnak Jézus Krisztus a kiinduló pontja. Ő kezdeményezett. Miért? Mert övé a vőlegény szerep. A menyasszony szerepe a viszonzás.


A János 1. levelében ezt a következő képpen olvassuk:


Mi szeressük őt; mert Ő előbb szeretett minket! (1 János 4, 19)


Fontos a sorrend. Mi nem szerethetnénk, ha Ő nem kezdeményezte volna a szeretetet felénk. A vőlegényé mindig az első lépés!!! (Ez a házasságra is igaz)


Egy másik példa: A vér folyik, Jézus Krisztus vére kifolyt. Megint Jézus a kiinduló pont. Azt beszéltük, Jézus vére az ÚJSZÖVETSÉG VÉRE. Ez a vér az, ami összeköt vele. Jézus vére csak folyik és folyik, mint a patak, amely nem áll meg, és mindenhova elér, nem szabhat neki gátat senki és semmi.

Mindenki, akihez eljutott a vér SZÖVETSÉGES, ELKÖTELEZETT CSALÁDTAG, de a vér folyik tovább, mindaddig, amíg az, aki kezdeményezett azt nem mondja, ÁLLJ, VÉGE. Jézus vére még mindig árad, hozzám is eljutott. Én is ELKÖTELEZETT, SZÖVETSÉGES lettem. Rajtam is keresztül árad azért, hogy hozzád is elérjem, hogy te is részesülj, te is SZÖVETSÉGES lehess kedves olvasóm. A vér, ami keresztül áramlik rajtam, felhívja a figyelmemet arra, hogy én is el vagyok választva, el vagyok kötelezve az ÚJSZÖVETSÉG VÉRÉNEK, az Isten evangéliumának hirdetésére.

Jézus vére felkészít, elkötelez nem csak maga mellett, hanem mindazok mellett, akik a környezetemben vannak, hogy hirdessem nekik az Isten evngéliumát, hogy az ÚJSZÖVETSÉG VÉRE őket is elérje, ők is részesei legyenek ennek a szövetségnek.


Jézus vére eltakarított mindent az útjából, ami szégyelleni való. Jézus vérét nem foghatja fel a szégyen gátja, hiszen az Ő vére az, ami eltörölt minden szégyent. Isten evangéliumát, amely Krisztus feltámadásáról tesz bizonyságot, már nincs semmi szégyen, ami megállíthatja. Krisztus feltámadt a halálból. Miért, mert Isten hatalmát sem gátolhatja semmilyen szégyen, hiszen a szégyent már eltörölte az ÚJSZÖVETSÉG VÉRE.

JÉZUS KRISZTUS ÉL!!! ISTEN HATALMA MŰKÖDIK!!! Mivel Krisztus életében, az Isten hatalmában én is el vagyok rejtve, ezért én is fel fogok támadni a halálból, és élni fogok, ahogyan Ő él: ÖRÖKKÉ és MINDEN SZÉGYENTŐL SZABADON.


Ne feledd barátom, hogy Jézus vére érted is kifolyt. Ő kezdeményezte feléd a szeretetét, amit abban mutatott meg, hogy mindent odaadott értesd. A vére, ami kifolyt érted, eltörölt minden szégyenedet. Azt is, amit magadnak okoztál, és azt is, amit mások okoztak neked. Ha hiszed, hogy Jézus vére eltörölte minden bűnödet, szabad vagy, és többé nincs szégyellni valód. Ha hiszed, hogy Jézus Krisztus feltámadása által, Isten szerető hatalmából te is fel fogsz támadni a halálból, akkor te vagy a legszerencsésebb ember. Részese lehetsz egy szégyentől szabad ÚJ SZÖVETSÉGNEK!


Légy áldott kedves olvasóm!!!



No comments:

Post a Comment