Friday, April 15, 2011

KEGYELEM EVANGÉLIUMA 4

Sziasztok!

Még mindig a kegyelem evangéliumáról lesz szó, vagyis a kegyelemről, mint ajándékról.

Folytatom a Római levél 1. fejezetének 6-7. versével.

"Kik között vagytok ti is, Jézus Krisztusnak hivatalosai: Mindeneknek, a kik Rómában vagytok, Isten szerelmeseinek, hivatalos szenteknek: Kegyelem néktek és békesség Istentől, a mi Atyánktól és az Úr Jézus Krisztustól." (Róma 1, 6-7)


A 6. vers szerint nem csak Pál az, aki Krisztus hivatalosa, elhívottja. Én is az vagyok sőt te is az vagy, ha elfogadtad a hívását.


"Mindeneknek, akik Rómában vagytok..." Kik azok, akik Rómában vannak? Azok, akik nem Jeruzsálemben vannak. Tehát ez a levél nem elsősorban a zsidóknak lett írva. A zsidók, a nem zsidókról úgy gondolkoztak, mint a pogányokról. Ez a levél a rómaiaknak, azaz nem a zsidóknak, hanem a pogányoknak szól. Az evangéliumokban, az egész ÚSZ-ben láthatjuk, hogy a rómaiak, a pogányokat képviselték. (Ezt a kereszterefeszítésnél lehet a leginkább látni. Jézus keresztrefeszítésében mind a rómaiak (pogányok), mind a zsidók résztvettek. Ez jelképezi azt, hogy minden ember bűnös, zsidó vagy pogány. Jézus vére mindenkiért kifolyt, rómaiakért (pogányokért) és a zsidókért egyaránt.) Én sem vagyok zsidó, tehát a zsidók szemében én is pogány vagyok, de Jézus vére a pogányokért is folyt, tehát ez a levél, és a kegyelem evangéliuma nekem is és neked is kedves barátom, aki olvasod majd ezt a bejegyzést.


"Isten szerelmeseinek..." Én is, te is kedves barátom Isten szerelmesei vagyunk, ez a levél azoknak is szól, akik Isten szerelmesei, tehát nekünk is.


"Hivatalos szenteknek, ..." Én is Isten elhívott szentje vagyok, te is Isten elhívott szentje vagy ill. lehetsz, ha elfogadod Jézus Krisztus elhívását. Mitől lehetünk mi szentek? Jézus Krisztus, a Fiú Isten, értünk kiontott, tisztító vére által, feltámadása által, a Szent Lélek Isten munkája által el vagyunk választva, meg vagyunk szentelve az Isten céljaira. Azért lehetünk szentek, mert a Szent Lélek Él abban a Szent Testben, amely Krisztus Szent Teste, abban a Szent Testben, amelyben én is el vagyik rejtve, és te is elrejtőzhetsz, ha elfogadod, elfogadtad Jézus hívását.


Ez megint egy érdekes képet tárt elém: Én, a halott test, aki a Galata 2, 20 szerint: "Krisztussal együtt megfeszíttettem...", tehát meghaltam test szerint. El vagyok rejtve Krisztus Szent és Élő Testében, amit a Galata 2, 20 kifejez a folytatásban: "Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; ..." Tehát nem én élek, hanem a Krisztus él bennem. Továbbra sem én élek, azaz én továbbra is halott vagyok, de mivel Krisztus bennem él, ezért én is élek.


A Galata 2, 20 tovább folytatódik: "a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem."


Az én testem meghalt. Azt az életet, amit most testben élek, Krisztus Élő és Szent testében élem. Hogyan lehetek elrejtve Krisztus Élő és Szent testében, hit által. Hogyan élhetek tehát? Nem az én halott testemben, hanem Krisztus Élő és Szent testében. Hogyan az által, hogy hiszek benne. Miért élhetek elrejtve Krisztus Szent és Élő testében? Azért, mert Ő szeretett engem és önmagát adta értem. Továbbra is az a kérdés, hogy mitől vagyok én szent? Attól, hogy Krisztus Élő és Szent Testében, ott van az Élő Szent Lélek. Én el vagyik rejtve Krisztus Élő és Szent Testében, amelyben ott a Szent Lélek. Tehát a Szent Lélek, JÉzus Krisztus Testén belül rajtam van. Miért vagyok benne Jézus Krisztus Testében? Azért, mert Isten terve, hogy Jézus Krisztushoz hasonlóan, az Én halott testem helyet olyan Élő és Dicsőséges Testet kapjak, amilyen Jézusnak van. Ebben válhatok hozzá hasonlóvá.


A lényeg, hogy az én szentségem sem az enyém, hanem az Ő szentsége. Az én szentségtelen és halott testem, az Ő Szent és Élő Testében van elrejtve, ettől lehetek én Élő és Szent, illetve ettől lehet rajtam az Ő Élete és Szentsége.


Érthetetlennek, és emberi ésszel felfoghatatlannak tűnik az, amiről én most itt írok. De nem csak annak tűnik, de az is. Számomra is felfoghatatlan egyenlőre, hogy Krisztus testén belül mi is történik, mert ehhez hit kell. Ezt nem lehet érteni, ezt csak hinni lehet. Miért, mert az Úr mondta, és amit Ő mond az úgy van akkor is, ha nem látom.


Te döntöd el kedves barátom, hogy a véges emberi értelemre támaszkodsz, vagy elhiszed azt, amit az Úr mond, akkor is, ha nem látod. Mert ezt most itt többnyire E/1. személyben írtam, de ez, ahogyan a római levél is, mindenkinek, tehát neked is szól. Te döntöd el, hogy elfogadod-e Krisztus hívását vagy sem, de a hívás még él, és még elfogadhatod.


Légy áldott, Orsi

No comments:

Post a Comment