Monday, January 11, 2010

Kapcsolódások az igeversek között

Kedves Tesók!

Már régen jártam erre és Isten ráébresztett arra, hogy ezt az oldalt azért akarta, hogy megnyissam, hogy bátoríthassa buzdíthassa rajtam keresztül az embereket.

Amikor nyáron Vajtán voltam az összes program közül a legjobban a reggeli áhitatok tetszettek, amikor akárki megoszthatta az nap reggel azt, amivel Isten bátorította. Rájöttem, ha az utolsó helyet is teleírhatnám ebben a blogban, akkor sem tudnék mindent elmondani, mert még az örökkévalóságban is lesz miről bizonyságot tenni. Amikor Vajtán voltam két alkalommal osztottam meg az emberekkel, amit Isten rám bízott. Mindkét alkalommal megmutatta, hogy sok igevers van a Bibliában (valójában az összes), amik közé oda lehet tenni egy kapcsos zárójelet vagy egy egymásból következő nyilat. Ezt fogom most itt is megtenni, mert ez akkora bátorítást jelentett számomra, hogy egy hét alatt nem tudtam felfogni, hogy Isten milyen hatalmas.

A múltheti story: A hét közepén gmailon beszélgettem a Gáborral, aki a gyülekezetünk egyik vezetője és elmondtam neki, hogy szeretnék kiállni a gyülekezet elé és elmondani valamit, amivel Isten bátorított engem a héten, csakhogy egy nappal később Isten újabb dologgal bátorított, ekkor jöttem rá, hogy ha minden vasárnap kiállnék a gyülekezet elé bizonyságot tenni, akkor sem lenne elég az idő, hogy mindent megosszak, de az egyik kegyelmi ajándék, amit Istentől kaptam a bátorítás, a buzdítás ajándéka a közbenjárás mellett, amiket az utóbbi időben eléggé rendesen feledésbe ejtettem. Viszont Isten felnyitotta a szememet.

Akkor most el is kezdeném a beszámolót, ami három igeversről szól, amiket Isten össze kapcsolt bennem és később még kiegészült egy jópár másik igeverssel, de most egyenlőre ezt a hármat említem meg.

János 11, 40: "Nem mondtam-e neked, hogy ha hiszel, meglátod az Isten dicsőségét?------- Zsoltárok 37,7: Csillapodjál le az Úrban és várjad Őt...---------
Siral. 3,26: Jó várni és megadással lenni az Úr szabadításáig.

Isten ezt a három igeverset kapcsolta össze bennem, ami utána néhány igével még kiegészült. Aznap éjszaka, amikor Isten összerakta ezeket az Igéket keveset aludtam. Ez tegnap előtt volt. Amikor összerakódtak bennem a dolgok, először nehezen akartam felkelni, de aztán rájöttem, hogy nekem ezt le kell jegyzetelnem, mert ez valakit még bátorítani fog.
Az elmúlt időszakban beszélgettem néhány emberrel ill. olvasgattam az emberek írásait, akik azt mondták, hogy nem értik, hogy amikor imádkoznak, akkor Isten miért nem válaszol, ha kérdezik és miért nem adja meg azt, amit kérnek stb. Nos ennek a három igeversenek az összekapcsolódásában megtaláljuk a választ.
Mit mondot Jézus mit tegyünk? Higyjünk. Miért higyjünk? Mert akkor megláthatjuk az Isten dicsőségét. Itt lép be a második igevers: Mi kell ahhoz, hogy a hitünk megerősödjön? Várakozás. Hogyan várakozzunk? Csendben. Mi lesz a csendes várakozás jutalma? Megláthatjuk az Úr dicsőségét. Isten miért várat meg velünk dolgokat? Azért, mert meg akarja vonni tőlünk? Távol legyen. Akkor miért? Azért, mert jó várni és megadással lenni az Úr szabadításáig- mondja a harmadik ige Miért jó a várakozás? Mert általa megerősödik az Isten Igéretébe vetett bizodalmunk? Mit Ígért Isten? Azt, hogy megláthatjuk az Ő dicsőségét. Mi a hit? Az, hogy bármennyit is kell várnunk meggyőződésünk lehet affelől, hogy amit Isten megígért, azt nem fogja megvonni tőlünk, hanem a megfelelő időben meg is kapjuk. Minél többet várunk valamire, annál boldogabbak leszünk, hogy Isten nekünk adta azt a dolgot. Ne akarjuk mi megvalósítani Isten tervét, mert akkor sok fájdalmat okozhatunk magunknak és másoknak is. A legtöbb várakozást és hitet igénylő ajándék az Úr teljes szabadítása. Soha nem leszünk semmiért hálásabbak azért, hogy ezt az ajándékot Isten nekünk adta már itt a földön. Azokban az aprónak tűnő dolgokban, amiket itt a Földön kapunk Istentől a várakozáson keresztül is Isten dicsőségét láthatjuk meg és még rengeteg ilyen kis apró ajándékkal van kikövezve az útunk egészen a mennyig, ahol az Úr teljes szabadítása vár ránk és, amire mindennél érdemesebb várni.

Írnám még tovább is, de mint az elején elmondtam, a végtelenségig írhatnám, akkor sem lenne elég a hely arra, hogy mindent megosszak.

Istené legyen a dicsőség. Isten mindenkit bátorítani akar, hogy várjunk Rá.

Isten áldjon titeket, Orsi

No comments:

Post a Comment