Wednesday, January 13, 2010

Igék összekapcsolódása

Sziasztok!

Tegnap éjszaka, amikor készültem aludni Isten megint felnyitotta valamire a lelki szemeimet. Olvastam a Jakab levelét és elkezdtem kijegyzetelni. Kértem Istent, hogy hadd lássam meg mit akar üzenni az igén keresztül. Kértem tőle bölcsességet és nyitott szemeket, mert nem egy bibliai kérdezz-feleleket akartam csinálni az Igéből, hanem őszintén kíváncsi voltam és érdekelt Isten üzenete. Eljutottam az 1. fejezet 12. verséig. Ekkor Isten megmutatta, hogy kiknek van szüksége most imaháttérre és elkezdtem imádkozni. Amikor elkezdtem Hajdúnánásért imádkozni, konkrétan a Hajdúnánási romamisszióért, Isten ekkor lépet közbe. Megindította a szívemet, nem csak a Hajdúnánáson élő romákért, hanem az összes romáért, aki itt él Magyarországon.Egy rövid ideig elgondolkoztam miről volt szó tegnap vacsoránál és annyira elszomorodtam, hogy nem is hallgattam tovább, feljöttem a szobámba. Mivel Istennek is fáj, amikor az emberek gyűlölködnek, de még jobban fáj neki az, amikor a magukat kereszténynek valló emberek teszik ugyanezt. Ami Istennek fáj, az nekem is fáj és az fáj a legjobban, hogy korábban és hasonlóan tettem ugyanezt, gyűlöltem azokat, akiket a körülöttem élők is gyűlölnek. Amióta ott vagyok a kereszt alatt, azóta rájöttem, hogy én nem a körülöttem élőket követem, hanem Jézust és tudom, hogy Jézus mit tenne a helyemben és csak egyedül ez számít. Nem megvédeni akaram romákat és nem akarok azok ellen sem beszélni, akik gyűlölik őket. Tudjátok elgondolkodtató az a kérdés, hogy mi könnyebb, gyűlölni azokat, akike már amúgy is mindenki gyűlöl azért, mert mélyen vannak a mocsárban vagy odamenni hozzájuk és azt mondani, hogy figyelj, én sem vagyok nálad külömb és Jézus Krisztus örömhírét neked is jogod van tudni. Odamenni hozzá és elmondani, hogy Jézusnak nem számít, hogy te milyen mélyen vagy, Ő nyújtja a kezét, hogy kiragadjon és meg mutatja, hogy nem az számít, hogy a körülötted élők milyen jövőt kívánnak neked, hanem az, hogy van valaki, aki az életét áldozta azért, hogy a hozzád/hozzám hasonló bűnös, megfáradt, megterhelt embereknek szabadságot ígérjen és valami olyasmit, amit e világ okosai és bölcsei soha nem fognak megtapasztalni, ha maguknak tulajdonítják a bölcsességet. Jézus a világ gyűlöltjeit, megvetettjeit, kirekesztettjeit választotta ki arra, hogy megszégyenítse a magukat bölcsnek, "kereszténynek" mondó embereket. Jézus azért jött, hogy akik mélyen vannak a fájdalomban azokat kiemelje, anélkül, hogy bárkit is kárhoztatna azért, ami miatt oda jutott. Jézust nem az érdekli, hogy ki milyen mélyen van, hanem az, hogy ki akarja elfogadni az Ő megmentő kezét. Tudjátok, ha Jézus itt lenne a földön testben, akkor kiknek mondaná el elsősorban az örömhírt? Nem a templombajáróknak, nem is a vallásosokban sőt még csak nem is a papoknak vagy a bölcseknek, hanem azoknak, akik másoktól megvetetten, gyűlölten és kirekesztetten élnek a világban legyen az egy roma, egy hajléktalan, egy beteg ember stb. akkor is, ha saját maga miatt van ott, ahol van. Még egyszer megkérdezem mi könnyebb gyűlölni valakit, akit már amúgy is mindenki gyűlöl vagy odamenni hozzá és elmondani, hogy Isten szemében értékes vagy és neked is jogod van elfogadni a megbocsátást. Jézus nem az egészségesekhez, a bölcsekhez, az okosokhoz jött, hanem a bűnösökhöz, a szegényekhez és a betegekhez. Nem a bűnteleneknek van szükségük megbocsátásra, nem az egészségeseknek van szükségük orvosra. Minél mélyebben vagy, minél nagyobb a fájdalmad, minél megvetettebb vagy, annál boldogabb és hálásabb leszel, amikor elfogadod Jézus megmentő kezét. Tudjátok a menny nem a jókkal, nem a bölcsekkel, az okosokkal lesz tele, hanem azokkal, akik bocsánatot kaptak. Jézus kitárt karokkal várja azokat, akiket mások kirekesztenek. Végül zárásként, hadd álljon itt néhány Bibliai Igevers Igéret, ami azoknak szól, akik szükségük van Jézus megmentő kezére és el akarják fogadni:


Róm 3,23
mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének.
Mt 7,1
"Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek!
Lk 7,47
Ezért mondom neked: neki sok bűne bocsáttatott meg, hiszen nagyon szeretett. Akinek pedig kevés bocsáttatik meg, kevésbé szeret."
 Ján. 8,36
Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.


Isten áldjon titeket, Orsi
ui.: Tudjátok nem érdekel, hogy hányan fognak ezért kinevetni, sőt az sem, hogy hányan nem értenek velem egyet. Attól még, hogy valaki nem ért velem egyet a Biblia igaz marad és én nem az emberek véleményére utazok, hanem követni akarom, amit Jézus tenne a helyemben.

Istennek sokkal nagyobb terve van azokkal, akikkel másoknak nincs terve. Sokkal nagyobb dolgot akar és fog is véghez vinni a romák között, mint azt bárki is el tudná képzelni és lesznek, akik ennek ellenére sem fognak neki hinni.

No comments:

Post a Comment