Sunday, September 12, 2010

János 1. levele

Kedves Tesók,

Bár régóta nem írtam ide, de most Isten Szent Lelke arra bátorított, hogy osszak meg veletek valamit, amit ma Sárbogárdon a gyülekezetben hallottam.

János 1. levelének 1. fejezetéből olvastunk néhány verset.

János= Isten egy kegyelmes adó.
Szóval, ha találkozunk egy "Jánossal", aki még nem ismeri Jézust, lehetőségünk nyílik megosztani vele az evangéliumot, csak a neve jelentése alapján.

Mi egy levélnek a lényege? Az, hogy megmutassa valakinek a szívedet, anélkül, hogy te jelen lennél. A levél azért íródik, hogy annak a személynek az érzelmeit közvetítse, aki nincs ott. Tudjátok Pál azt mondja, mi is ilyen levelek vagyunk, akiket olvasnak.
Kinek írja János ezt a levelet? János a testvéreinek ír, illetve azoknak, akik fiatalabbak, mint ő a hitben. János szíve ebben a levélben a gyermekei felé irányul. Azért írja, hogy megvédje a gyermekeit.
A szomorúság Jézus hiánya az életünkben, az öröm pedig az Ő jelenlétét jelenti.
"Ami kezdettől volt"
Az a szó, hogy "volt" az azt jelenti, hogy az Élet Igéje örökké való. Jézus már a kezdetek előtt is létezett erre utal a "volt" szócska.

Ami= az Élet Igéje
Kezdet= teremtés
Volt= örökkévaló.
Jézus Isten levele nekünk.
Az egész levél erről szól, hogy Ő mennyire szeret téged. Jézus, Isten célja.
JÉZUS A LEVÉL számotokra. Ez a levél nem tinta és papír, nem csak egy könyv. EZ ISTEN LEHELETE; EZ ISTEN SZÍVE ÉRTED ÉS ÉRTEM; ÉLŐ ÉS HATÓ!
Jézus imája azért van benne a János 17-ben, mert János, elég közel volt hozzá, hogy hallja ezt az imát, és ezt a Szent Lélek az emlékezetébe hozta. Személyes kapcsolatot jelent. Miről tudok beszélni, ha nem láttam és nem hallottam.
Mik az én közeli megtapasztalásaim Istennel?
Isten kiöntötte a szívét nekünk, válaszul én is kiönthetem a szívemet Isten előtt.
Az Élet Igéje feltámaszt a halálból.

Ez legyen az első része annak, amit megosztok abból, amit Isten itt tanít nekem.

Isten áldjon titeket, Orsi

No comments:

Post a Comment