Wednesday, September 29, 2010

Galat 2, 20

Sziaszto,

Ez egy rövid bejegyzés. Viszont eléggé tartalmas.


Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig, többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet, pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és önmagát adta érettem.”
Pál itt arról beszél, hogy volt egy „Én”-je, amit Krisztus nélkül élt, de az, többé nem létezik, mert Krisztussal együtt keresztre lett feszítve, tehát meghalt. Az, hogy „élek többé nem én…” azt jelenti, hogy az „én” meghalt. „Él bennem a Krisztus…” Krisztus nélkül csak egy halott „énem” van, de Krisztus bennem van és ő az, aki az életet tartja bennem. Mivel Krisztus benne él, ezért lehetetlen, hogy ne higgyen abban, aki benne él. Ez az, ami életben tartja, ez az élet. Mivel szeretett, önmagát adta értem, az életét belém vetette, hogy „én”, aki nélküle halott voltam most élhetek. Azért, mert az Ő élete bennem van. Meghalt értem meg lett feszítve, vagyis meghalt, de feltámadt, újjászületett bennem. Jézus bennem támadt fel, ez az, ami éltet.

Áldás, Orsi

No comments:

Post a Comment