Saturday, February 27, 2010

Kereszt

Kedves Tesók,

Már régen írtam ide, de nem rég Isten mutatott egy képet és tudtam, hogy ezt nektek is el kell mondanom. Ahogy a keresztről gondolkoztam, a következő dolog jutott eszemben. Az atlaszokban ábrázoljuk, a valóságban még sem látjuk. A Föld szélességi és hosszúsági köröket. Mi is a hit? Erre választ ad nekünk a Zsidókhoz írt levél.
Zsid. 11,1
"A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés."
Az jutott eszembe, hogy bár ezek a szélességi és hosszúsági körök szabad szemmel nem láthatók, még is ott vannak. Ha megfigyeljük az egyenlítőt (0-ik szélességi kör) és a kezdő (0-ik) hosszúsági kört, egy keresztként öleli át az egész földet. Vagyis Isten a kereszt által a kegyelmet, minden egyes embernek, aki ezen a Földön él, felajánlotta. Vagyis, minden embernek az egyetlen dolog, amihez joga van, hogy ezt a kegyelmet elfogadja. Szóval ez a kereszt körülöleli a Földet. Isten alkotta meg a földet is, de még mielőtt megalkotta volna, már tudta, hogy azt a keresztet nem csak, hogy a Föld közepére, hanem a Föld köré helyezi. Szóval az a kereszt nem akkor került oda, amikor Jézus meghalt, hanem már a világ teremtése óta ott van, de azt a keresztet a Föld körül, te csak a hit szemeivel láthatod, másképp nem.
Nos, mielőtt Krisztus a Mennybe ment, Ígért nekünk valamit:
Mát. 28,20
"Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, a mit én parancsoltam néktek: és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!"
Jel. 21,1
"Ezután láték új eget és új földet; mert az első ég és az első föld elmúlt vala; és a tenger többé nem vala."


Ez az Ige számomra azt jelenti, hogy amíg tart a kegyelem, ez a kereszt öleli át az egész földet.
Viszont Isten egy másik Ígérete szerint, ez a föld elmúlik egyszer. Mit mondott Jézus meddig lesz velünk? A világ végezetéig velünk lesz. Vagyis, amíg ennek a Földnek egyben kell maradnia, ez a kereszt tartja egyben. Amint Isten kimondja a pusztító szót, a hit szemeivel látott kereszt eltűnik a Földről és a föld megsemmisül. Miért tűnik el a hit által látott kereszt a Földről, mert Isten az Ő benne bízóknak még Ígért valamit:
1 Kor. 13,12
"Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem."

Azért, mert akkor szemtől szembe fogunk találkozni azzal, akinek a hit szemeivel látott keresztjének a Földet összetartó erejében hittünk. A végső Ígéret, hogy új eget és új földet kapunk, ahol szemtől szemben dicsérhetjük Jézust azért a kegyelemért, amivel olyan sokáig, türelmesen és hosszú tűrően összetartotta a Földet.
Egy másik képet, amit Isten mutatott egy fotóban fedeztem meg, amit az egyik barátnőm képei között láttam. Ez a kis föld, amit ez a vérben úszó kereszt keresztül ölel, belefér Isten hatalmas szívébe, amit az Ő hatalmas és vértől piros tenyerével melenget, magához ölel. Ez a kis Föld, mind amellett a hatalmas világegyetem mellett, amit emberi ésszel nem bírunk fel sem bírunk fogni ott van az Ő szívében, amit egy egész világegyetemnél értékesebbnek tart. Tudod miért? Azért a véres és durva keresztért, ami keresztül övezi a Földet és összevérezi az azt tartó hatalmas kezet. A hit szemével megláthatod, hogy, ami téged körülvesz, Isten hatalmas szíve. Ami téged hozzá szorít, az Ő hatalmas és vértől meleg tenyere.

Isten áldjon titeket!

ui.: Hiszem, hogy Isten bátorít titeket ezeken a sorokon keresztül.

No comments:

Post a Comment